Logo
        
  Запомнить:

Страницы: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 95   Вниз
  Печать  
Автор Тема: Некоторые новости из мира WRC, Evolution 2  (Прочитано 734695 раз)
0 Пользователей и 13 Гостей просматривают эту тему.
Anton Pustovalov
Гость
« Ответ #1260 : 12 September 2012, 20:16:34 »

Из официального релиза (премьера 27 сентября)

Цитировать
Performance and cost reduction

 

The R5 category consists of group A vehicles derived from a production model, with at least 25,000 of which having been produced. Launched for 2013 by the FIA, among its objectives is a noticeable reduction in costs, including operating expenditure. Therefore, the technical regulations will adopt the major assets of the S2000 category: four-wheel drive, five-speed sequential gearbox, no central differential and long travel suspension. This is also the case externally with widened tracks, a spoiler, the increase in the wheel arches to fit 18" wheels without forgetting the minimum weight set at 1200kg for the gravel (loose-surfaces) and asphalt (tarmac) version, as for the WRC.

"Based on an optimisation of costs", explains Bertrand Vallat, "the regulations impose, among other things, a maximum price for certain parts and technical limitations such as a minimum weight of components of the chassis and engine. In addition, a certain number of components of the vehicle must be similar. The hub carrier is a perfect example. All four must be identical. This makes operation considerably easier and limits costs and stocking." Another major difference: the engine, the 2.0 l naturally aspirated unit is replaced by the 1.6 l turbo. So, the 208 Type R5 will adopt the EP6 CDT as standard. “We are aiming for performance which is slightly higher than that of the S2000", emphasises Bertrand Vallat. "We are starting with the 1.6 l THP, that is already a prize winner. We know that it is reliable and powerful and we can achieve 280 horsepower. We have serious foundations with this engine as it is the same as that of the RCZ Racing Cup which currently develops 260 horsepower in its endurance version. We are also aiming for a very high level of durability and reliability: with between 3000 and 5000 kilometres (according to the components and conditions), which will also reduce the operating costs." Finally, the FIA has also set the maximum price for the ‘R5s’ at €180,000 excluding taxes.

 

The 208: an asset

 

The 208 Type R5 benefits from the product developments of the 208 production car, particularly in regards to the weight. The shell of the 208 has, in fact, benefited from a weight reduction of approximately 40 kilos compared with its predecessor the 207. On the other hand, its dimensions are a fantastic advantage for the Type R5 with its long wheelbase which provides excellent chassis stability. More compact, the 208 will be more agile and efficient as a result, key factors that are sought after in a competition car. All of these dynamic qualities of the 208 combine to give the R5 excellent road holding."

 

Commitments from 2013

 

The 208 Type R5 has big ambitions. Designed and assembled in the workshops of Peugeot Sport in Vélizy, it will begin a vast test programme from the end of 2012, both on asphalt and on loose-surfaces (gravel). This will continue throughout its life in order to constantly evolve developments for

customers and subsidiaries in order to guarantee chances of victory in a very competitive sector. On sale during the second half of 2013, the 208 Type R5 will be able to prove itself and conquer various championships:

-          Intercontinental Rally Challenge

-          European Rally Championship

-          National Championships

В двух словах, 280 кобыл, мотор 1.6, ну и относительно вменяемый ценник
Alex60
Ветеран
*****
Сообщений: 2483
Пол: Мужской
Оффлайн Оффлайн


WWW
« Ответ #1261 : 12 September 2012, 21:16:00 »

Фигасе ты сказку сократил! :laugh:
Anton Pustovalov
Гость
« Ответ #1262 : 18 September 2012, 23:15:42 »

Себ объявит о своем решении 27-28 сентября на пресс-конференции в Париже
Aleksus
Ветеран
*****


Даёшь интригу в WRC
Сообщений: 1238
Оффлайн Оффлайн


« Ответ #1263 : 18 September 2012, 23:27:32 »

Себ объявит о своем решении 27-28 сентября на пресс-конференции в Париже
Как-бы не впервой дата объявления решения появляется.Может на этот раз таки скажет...
Anton Pustovalov
Гость
« Ответ #1264 : 20 September 2012, 07:55:33 »

Тесты Ожье в Финке

AK-72
Администратор
Ветеран
*****
Сообщений: 13339
Пол: Мужской
Оффлайн Оффлайн


« Ответ #1265 : 20 September 2012, 13:55:56 »

Скромный Гарымыч выложил на главной календарь на 2013 год и еще пару любопытных новостей про Хундаев и Фольксвагенов:
http://rallyzone.ru/.contents/1102665684277659/ru/

Календарь чемпионата мира на 2013 год:
15-20 января — ралли «Монте-Карло»
7-10 февраля — ралли Швеции
8-10 марта — ралли Мексики
11-14 апреля — ралли Португалии
2-5 мая — ралли Аргентины
30 мая-2 июня — ралли «Акрополис»
20-23 июня — ралли Италии
1-3 августа — ралли Финляндии
22-25 августа — ралли Германии
12-15 сентября — ралли Австралии
3-6 октября — ралли Франции
24-27 октября — ралли Испании
14-17 ноября — ралли Великобритании
Влад
Ветеран
*****


Сообщений: 2177
Пол: Мужской
Оффлайн Оффлайн


« Ответ #1266 : 20 September 2012, 16:18:23 »

DS3 RRC все-таки существует!
Влад
Ветеран
*****


Сообщений: 2177
Пол: Мужской
Оффлайн Оффлайн


« Ответ #1267 : 20 September 2012, 16:58:05 »

поговаривают, что Абу-Даби подписали спонсорский контракт с Ситроеном на 2013 год.
Alex Look
Старожил
****
You can't take the sky from me...
Сообщений: 659
Пол: Мужской
Оффлайн Оффлайн


« Ответ #1268 : 20 September 2012, 22:28:28 »

То Катар, теперь Абу-Даби. Форд получается лишился спонсора? Или в этом году Абу-Даби уже не спонсировал их?
Влад
Ветеран
*****


Сообщений: 2177
Пол: Мужской
Оффлайн Оффлайн


« Ответ #1269 : 20 September 2012, 22:35:12 »

То Катар, теперь Абу-Даби. Форд получается лишился спонсора? Или в этом году Абу-Даби уже не спонсировал их?

Абу-Даби с этого сезона не спонсор Форда :(
Верещагин Андрей
Ветеран
*****


Утвержденный КЭНт
Сообщений: 4208
Пол: Мужской
Оффлайн Оффлайн


WWW
« Ответ #1270 : 20 September 2012, 22:36:57 »

Уже нет. В 2011 был, в 12 нет. (вроде:)
Чую недолго Форду осталось :(
Гарымыч
Ветеран
*****


30000
Сообщений: 11369
Пол: Мужской
Оффлайн Оффлайн


WWW
« Ответ #1271 : 21 September 2012, 02:45:17 »

Ай, бросьте вы фордов хоронить =) Вы как будто не знаете Малкольма Уилсона - этот мощный старик, отец русской... эээ... =)))

В опщем, чемпионат мира же не умер без Абу-Даби? =))) А Форд уж тем более проживет. Благо промоутер нашелся, Куинн теперь на ИРЦ не смотрит, дело за малым.
Верещагин Андрей
Ветеран
*****


Утвержденный КЭНт
Сообщений: 4208
Пол: Мужской
Оффлайн Оффлайн


WWW
« Ответ #1272 : 21 September 2012, 15:55:27 »

Твои бы слова, да (сам знаешь кому*) в уши ;)

*PS А то вдруг религия оффтоп.
Smirnov
Постоялец
***
Сообщений: 387
Пол: Мужской
Оффлайн Оффлайн


WWW
« Ответ #1273 : 23 September 2012, 02:27:00 »

Тесты Ожье в Финке



Test VW Motorsport - Polo WRC & Sébastien Ogier - Finland 19.9.2012 (HD)
Alejandro
Постоялец
***


Сообщений: 333
Оффлайн Оффлайн


« Ответ #1274 : 24 September 2012, 16:58:16 »

Кто может знает, что происходит между Ситроеном и Катаром?  :confused:
То сообщалось, что Катар покупает Ситроен, то покупает его часть... А сейчас Аль-Аттия не хочет ехать на Ситроене Сардинию, под предлогом подготовки к Дакару http://www.almrally.ru/novosti-wrc/info/9053/
Ничего не понимаю  :eek:
Страницы: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 95   Вверх
  Печать  
 
 

Защита SMF от спама от CleanTalk
SMF 2.0.18 | SMF © 2020, Simple Machines
XHTML RSS WAP2
RuNet Theme by [cer]
Страница сгенерирована за 0.07 секунд. Запросов: 52.